مکان های دیدنی قبرس شمالی

مکان های دیدنی قبرس شمالی

در این مجله قصد داریم  مکان های  دیدنی  قبرس شمالی را به شما عزیزان معرفی کنیم با ما در ادامه همراه باشید.

۱-قلعه و بندر فاماگوستا

کشور قبرس شمالی اگرچه کشور بسیار کوچکی است، اما یکی از مکان های دیدنی قبرس شمالی شناخته میشود که تاریخ بسیار غنی آن باعث شده تا شاهد بناهای تاریخی زیبایی در این کشور باشیم.
شهر فاماگوستا قبرس شمالی یکی از شهرهای تاریخی و مهم این کشور به شمار می‌رود.
وجود بندر در این شهر ساحلی باعث شده که در تمام طول تاریخ شهر فاماگوستا اهمیت ویژه‌ای برای ملل مختلف داشته باشد. جالب است بدانید که بندر فاماگوستا به‌عنوان عمیق‌ترین بندر جزیره به شمار می‌رود. از گذشته بیشتر تجار از این بندر استفاده می‌کردند. همین موضوع باعث شد تا در قرن ۱۳ میلادی این بندر به‌عنوان مهم‌ترین بندر برای شرق و غرب شناخته شود.
در این شهر بنای تاریخی قطعه فاماگوستا قرار دارد که قدمت این قلعه به زمان ۲۷۵ سال قبل میلاد برمیگردد.
دیوار ساحلی بزرگ و بلندی در کنار ساحل شهر فاماگوستا وجود دارد که باستان شناسان بر این عقیده اند که این دیوار های بزرگ و بلند باعث محافظت شهر در مقابل بیگانگان می شده است.  ارتفاع این دیوار ها در حدود ۶۰ فوت و ضخامت دیوار ها در حدود ۳۰ فوت می باشد.
قدمت این دیوارها به زمان قرون وسطی بر می گردد. این دیوار ها در قرن ۱۴ میلادی توسط لوسیگان ها ساخته شده بود اما اشکال عمده آن ضخامت کم آنها بود علی رغم بلند بودن دیوار ها، پس از فتح شهر توسط ونیزی ها، کارشناسانی توسط ونیزی ها از عثمانی جهت ضخیم کردن این دیوارها دست به کار شدند. دو دروازه ی اصلی از این دیوار ها باقی مانده است که Porta del Mare  دروازه به سمت دریا محسوب می شود و Akkule Bastion   دروازه به سوی خشکی محسوب می شود. دیوارهای شهر دارای سنگرها ، دروازه ها ، سطح شیب دار ، نقش برجسته ها ، انبارهای اسلحه و اصطبل می باشد.

۲-قلعه و بندر گیرنه

شهر کیرنیا از زیبا ترین مکان های دیدنی قبرس شمالی واقع در موقعیت شمالی این جزیره میباشد به دلیل وجود یک بندر قدیمی به نام گیرنه و قلعه‌ای به همین نام در آن به بندر گیرنه شهرت دارد.اگر گذرتان به این شهر افتاد حتما سری به بندر بزرگ قدیمی آن که در میان کافه‌ها و رستوران‌های مختلف محصور شده است بزنید. تجربه طعم‌های مختلف غذاهای محلی در این مکان می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد.
قلعه گیرنه درست در مجاورت بندر گیرنه قرار دارد. این قلعه زیبا با کمک ترکیب چندین نوع معماری زیبا و پیشرفته ساخته شده است و از این نظر یک شاهکار هنری در زمان خود محسوب می‌شود. در پس دیوار‌های بلند قلعه شما با بناهای زیبایی همچون کلیسای سنت جورج، آپارتمان‌های پادشاهی و کلیسای کوچک روبه‌رو می‌شوید. بازدید از این مکان‌ها شما را به قلب تاریخ قبرس می‌کشاند. در بخشی از این قلعه، موزه کشتی‌های شکسته قرار دارد که در این موزه می‌توانید قدیمی‌ترین کشتی کشف شده در دل دریا را مشاهده کنید که متعلق به سیصد سال قبل از میلاد مسیح است.

۳- ساحل آلگادی ملقب به ساحل لاکپشت ها

اگر علاقه مند به لاکپشت ها هستید پیشنهاد میکنیم حتما در فصل تابستان سری به ساحل آلگادی در موقعیت شرقی از شهر کیرنیا بزنید چرا که لاکپشت های این ساحل برای تولید مثل در فصل تابستان به ساحل ماسه ای این جزیره روی میاورند و دو نوع لاک پشت دریایی در سواحل قبرس تولید مثل می کنند، لاک پشت سبز (Cheloniamydas) و Caretta Caretta. لاک‌پشت‌های سبز تقریباً منحصراً در قبرس و ترکیه تکثیر می‌شوند، در حالی که لاک‌پشت‌های Caretta در یونان و تعداد کمتری در سایر کشورهای مدیترانه تولید مثل می‌کنند.

۴- قلعه بوفاونتو

اگر علاقه مند به کوهنوردی هستید این قلعه را از دست ندهید! این قلعه با ارتفاع تقریبی ۹۵۰ متری بلند ترین قلعه در قبرس شمالی میباشد و برای رسیدن به بالای آن حدوداً  ۵۰ دقیقه پیاده روی خواهید داشت چنانچه بیشتر آثار باستانی این قلعه بر اثر گذر زمان از بین رفته است اما همچنان یکی از زیبا ترین جاذبه های گردشگری این کشور محسوب میشود.

۵- شبه حزیره کارپاس

شبه جزیره کارپاس با کیلومتر ها ساحل شنی جز یکی از مکان های دیدنی قبرس شمالی و آرام ترین مناطق جزیره میباشد و اینجا به حیات وحش و جذاب ترین جاذبه گردشگری این جزیره معروف است.

۶-قلعه سنت هیلاریون

قلعه هیلاریون در ارتفاع ۶۷۰ متری در شهر گیرنه قرار دارد این قلعه به دلیل اینکه سنت هیلاریون در آن زندگی میکرد به این نام شهرت دارد و این قلعه دارای سه طبقه میباشد که در طبقه اول آن پله های باریک و پیچ در پیچ وجود دارد که انتهای آن به برج پرینس جان و خانه سطنتنی منتهی میشود.
همانطور که در تصویر پیداست این قلعه دارای چشم اندازی بی نظیر به شهر گیرنه میباشد.

۷-کلیسای جامع سنت سوفیا و مسجد سلیمانیه

این کلیسا که در زمان عثمانی ها به مسجد تبدیل شد تا نمادی از دین اسلام باشد در شهر نیکوزیا قرار دارد ساخت این کلیسا مربوط به سال ۱۲۰۹ میباشد از بهترین نمونه های معماری گوئتیک در قبرس شمالی میباشد.

۸-شهر باستانی سالامیس

یکی دیگر از مکان های دیدنی قبرس شمالی محله سالامیس میباشد که در این محل قسمتی مربوط به خرابه های سالامیس میباشد که در آن جنگل تفریحی با آلاچیق وجود دارد که مناسب برای پیک نیک میباشد،این محله باستانی که مربوط به ۱۲ قرن قبل از میلاد میباشد رشد و پیشرفت زیادی داشته تا اینکه سرانجام به دست حمله عرب ها،جزر و مد های قرن ۷ و زلزه از بین رفت اما همچنان محله سالامیس پر از آثار باستانی و بناهای بومی است.

۹-کلیسای بلاپایس

کلیسای بلاپایس که در ۵ کیلومتر از شهر گیرنه قرار دارد یکی دیگر از آرام ترین جاذبه های گردشگری درقبرس شمالی میباشد که متعلق به قرن ۱۳ میباشد و بیشتر آثار باقی مانده از آن مربوط به زمان پادشاه هوگ سوم میباشد معماری این کلیسا نیز مانند معماری کلیسای جامع سنت سوفیا از معماری های برتر گوئتیگ شناخته شده است.

۱۰- ساحل گلپسیدس

یکی دیگر از ساحل های جذاب و بکر در قبرس شمالی ساحل گلپسیدس میباشد که در موقعیت شرقی از جزیره جاده سالامیس قرار دارد در این این ساحل رستوران غذاهای دریایی و کافه های ساحلی جذابی قرار دارد.

اشتراک گذاری:
خبر قبلی
اخذ اقامت ملکی در قبرس شمالی2023
خبری بعدی
اسناد ملکی در قبرس شمالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

          قیمت ارز

          هواشناسی

          برخی از پروژه ها

          آخرین اخبار

          اشتراک گذاری

فهرست