3 روش دریافت گواهینامه رانندگی قبرس شمالی

گواهینامه رانندگی قبرس شمالی

پروسه دریافت گواهینامه رانندگی قبرس شمالی

برای دریافت گواهینامه رانندگی قبرس شمالی بعد از مراجعه به یکی از دفاتر راهنمایی و رانندگی و پرداخت مبلغ ۵۰۰۰ لیر که به صورت اقساط به صورت مرحله به مرحله نیز میتوانید پرداخت کنید و ارائه  دو قطعه عکس ۳در۴ ،کارت اقامت و کپی پاسپورت ثبت نام انجام میشود در همان ابتدا به شما دفترچه ای داده میشود که سوالات آیین نامه شما را از روی آن میگیرند نگران زبان دفترچه و امتحانش نباشید دفترچه هم به زبان انگلیسی و هم به زبان ترکی به انتخاب شما قابل دریافت میباشد.
در دفترچه انواع تابلو و علائم راهنمایی و رانندگی وجود دارد که تمام آن ها در امتحان نمی آیند فقط سوال های مشخصی که برای شما مشخص کرده ایم در امتحان وجود دارد و ضمن اینکه این امتحان به صورت شفاهی بوده و فقط سه الی چهار سوال از شما پرسیده میشود.
پس از یک هفته گوهینامه صورتی شما صادر میشود که به اصطلاح به آن پنبه میگویند که شما موقتاً با این برگه مجاز به رانندگی هستید اما در صورتی که شخصی دارای گواهینامه رانندگی قبرس شمالی در کنار شما حضور داشته باشد.
بعد از یک ماه نوبت کلاسهای عملی و آزمو شهر میباشد که البته مجددا امتحان آئین نامه دارید تا مطالب دوره شود اما این بار  سوال های انتهای دفترچه هم از شما پرسیده میشود بعد از آن برای امتحان شهری باید حاضر شوید.
گواهینامه که از طریق آزمون برایتان صادر میشود ۱ سال اعتبار دارد.

خبر خوب برای ایرانیان ساکن قبرس شمالی

به تازگی بخشنامه جدید برای ایرانیان ساکن قبرس صادر شده است که به واسطه این بخشنامه میتوانید گوهینامه ایرانی خود را ترجمه کنید و بدون نیاز به حضور در کلاس های شهری و آئین نامه گواهینامه قبرس شمالی را دریافت کنند ضمن اینکه این گواهینامه اعتبار ۵ ساله دارد در صورتی که گواهینامه ای که از طریق آزمون دریافت میکنید یک سال اعتبار دارد. کسانی که قصد مهاجرت به قبرس شمالی را دارند بهتر است با اصل گواهینامه و اینکه از اعتبار آن اطمینان داشته باشند.
یکی دیگر از روش های دریافت گواهینامه رانندگی قبرس شمالی ترجمه کردن آن توسط آموزشگاه های این کشور میباشد.
به تازگی بخشنامه جدید برای ایرانیان ساکن قبرس صادر شده است که به واسطه این بخش نامه میتوانند گواهینامه ایرانی خود را ترجمه کنند اما لازم به ذکر است برای ترجمه کردن باید امتحان آئین نامه را قبول شوند پس از آن قادر خواهند بود گواهینامه قبرس شمالی را دریافت کنند ضمن اینکه این گواهینامه اعتبار ۵ ساله دارد در صورتی که گواهینامه ای که از طریق آزمون شهری دریافت میکنید یک سال اعتبار دارد.
کسانی که قصد مهاجرت به قبرس شمالی را دارند بهتر است با اصل گواهینامه و اینکه از اعتبار آن اطمینان داشته باشند.

آیا میتوان از گواهینامه بین المللی در قبرس استفاده کرد؟

بله گواهینامه بین المللی هم در کشور قبرس شمالی و هم در کشور قبرس جنوبی قابل استفاده میشود اما پیشنهاد میشود گواهینامه اختصاصی این کشور را تهیه کنید.
این هم یکی دیگر از روش های دریافت گواهینامه رانندگی قبرس شمالی

ترجمه گواهینامه رانندگی 

قوانین رانندگی در قبرس شمالی

در قبرس شمالی مانند کشور انگلیس و هند فرمان خودرو سمت راست قرار دارد و خیابان ها برعکس سایر کشور ها میباشد مسیر رفت سمت چپ و مسیر برگشت سمت راست میباشد این مورد در قبرس جنوب هم صدق میکند و در هر دو سمت این جزیره فرمان خودرو سمت راست می باشد.
برای مثال معابر نظیر میدان شما همیشه از سمت چپ میدان دور میزنید در حالی که در ایران از سمت راست دور میزنید و همیشه حق تقدم با کسی است که در میدان حضور دارد این کشور از جمله کشورهایی است که حق تقدم همیشه با عابرین پیاده می باشد سایر قوانین نیز مشابه قوانین رانندگی در ایران میباشد.

نمونه ای از سوالات آئین نامه رانندگی قبرس شمالی

همانطور که در ابتدا گفته شد برای گواهینامه رانندگی قبرس شمالی شما می توانید دفترچه آئین نامه به انتخاب خودتان انگلیسی یا ترکی از آموزشگاه بگیرید در ادامه برای شما نمونه سوال هایی که در امتحان آئین نامه از شما پرسیده میشود را قرار داده ایم.
برای امتحان فقط کافیست شما به صورت خلاصه و انگلیسی مفهوم تابلو را توضیح بدید منظورتون رو برسونید کفایت میکند. به طور معمول از شما ۳ الی ۴ عدد از تابلو های زیر پرسیده می‌شود.
کلام آخر: اگر در امتحان شهری مردود شدید امیدتان را از دست ندید خیلی ها بار اول قبول نمیشوند حتی برای بار دوم هم قبول نمیشوند اما در آخر موفق میشوند؛
موفق باشید.

هزینه زندگی در قبرس شمالی

اشتراک گذاری:
خبر قبلی
هزینه زندگی در قبرس شمالی 2022
خبری بعدی
قوانین ورود حیوانات به قبرس شمالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

          قیمت ارز

          هواشناسی

          برخی از پروژه ها

          آخرین اخبار

          اشتراک گذاری

فهرست